Типи датчиків рівня палива: переваги та недоліки

Наша компанія вже 15 років працює на ринку GPS-моніторингу транспорту, а в останні роки особливу увагу ми зосередили на розвитку сервісу з контролю витрат пального. Без зайвої скромності, стверджеємо, що на сьогодні нам вдалось досягнути найбільш точних показників вимірювання витрат палива на транспорті в Україні. Безумовно, такий результат залежить від цілого ряду чинників, серед яких визначальну роль відіграє правильний підбір професійного вимірювального обладнання.

В даному матеріалі ми спробували зробити короткий огляд переваг та недоліків типів та модифікацій паливних датчиків, що, нанашу думку, допоможе клієнтам краще зорієнтуватися та правильно формулювати свій запит до інтеграторів послуг gps-контролю витрат пального.

  • Проточне обладнання обліку дизпалива

Проточні датчики встановлюються в розрив паливної системи і вимірюють пальне спожите двигуном. Переважно такі витратоміри використовується на безупинно діючих механізмах (дизель-генераторах, суднових двигунах і т.п.) або на будівельній та сільскогосподарській техніці.

Типи датчиків рівня палива: переваги та недолікиПереваги проточних Вимірювальних Пристроїв:

– Точність показань (ймовірна похибка вимірювання складає не більше 1%);

– Контроль споживання палива, а не його кількості в баку;

– Можливість його використання локально без контролю даних он-лайн;

– Не потребує тарування.

Недоліки проточних датчиків:

– Вплив на роботу витратоміра якості палива;

– Необхідність частого технічного обслуговування;

– Встановлення та регулярна заміна додаткових фільтрів;

– Складний процес встановлення (некоректний монтаж може вплинути на роботу агрегату);

– Лічильник не дає жодної інформації про заправки / зливи та залишки палива в баках.

 

  • Ємнісний контроль палива (ДРП)

Ємнісні датчики встановлюються на паливну ємність (шляхом просвердлювання отвору і занурення в дизпаливо вимірювальної трубки). Вони фіксують час і обсяг заправок (або зливів), дозволяють легко розрахувати витрати за період. Дані по ДРП зчитуються приладами GPS моніторингу і таким чином доступні в режимі онлайн, в будь-який час і в будь-якому місці. Може працювати на будь-якому типі транспортного засобу або техніки.

Типи датчиків рівня палива: переваги та недолікиПереваги Ємнісних приладів:

– Просте встановлення, без втручання в роботу паливної системи;

– Найбільш розповсюджений тип відстеження;

– Відображає об’єм реальних заправок / зливів / споживання;

– Дані отримуються у режимі реального часу, унеможливлює вплив на показники обладнання неуповноважених осіб;

– Практично унеможливлює зливи палива об’ємом більше ніж 2-5 л.

Недоліки ємнісної системи:

– Порівняно тривалий процес встановлення і тарування (3 год.);

– Коливання палива в баку (особливо це стосується сільськогосподарської та будівельної техніки) призводять до ускладнення в аналізі витрат;

– При зміні ґатунку пального або серйозних змінах метеорологічних умов, слід коригувати данні тарувальних таблиць зідно спеціальних коефіцієнтів.

 

  • Ультразвуковий спосіб контролю рівня пального

Принцип роботи базується на ультразвуковому сигналі – антена приладу надсилає сигнал, який відбивається від граничного рівня палива в бакуТипи датчиків рівня палива: переваги та недоліки. Можливий монтаж лічильників, як всередині паливного резервуара (вгорі або на дні), так і зовні (під баком або газовим балоном). Найчастіше застосовується на газових балонах або цистернах під час перевезення високотоксичних або вибухонебезпечних речовин..

ПЕреваги ультразвукових датчиків:

– Простота монтажу;

– Незмінно висока точність вимірювання;

– Ймовірність відхилення даних близькі до 0

Недоліки:

– Висока вартість;

– Необхідність утримування датчика в чистоті (що зобов’язує систематично чистити прилад).

 

  • CAN-система контролю палива

Можлива для всіх сучасних транспортних засобів, де наявна CAN-шина (Controller Area Network) – система цифрового зв’язку і управління пристроями автомобіля, що дозволяє збирати дані зі всіх вузлів, обмінюватися інформацією та управляти ними. Спеціальний зчитувач під’єднується до CAN-шини й в реальному часі з бортового комп’ютера авто знімає дані про витрати і рівень ПММ.

Типи датчиків рівня палива: переваги та недолікиПереваги CAN-зчитувачів:

  • – Відносна простота монтажу;
  • – Крім даних про рівень і витрату бензину можна отримати додаткові дані (оберти двигуна, навантаження на двигун, робота педалі гальма, температура в салоні, температура охолоджувальної рідини, тощо).

Недоліки CAN-терміналів:

– Не всі автовиробники дають інформацію про паливо у відкритий доступ по CAN.

– У випадку нових автомашин покази досить точні, але з часом можуть суттєво відрізнятись від фактичних;

– Перепрограмування бортового комп’ютера може впливати на покази.

 

FreeTrack успішно працює з обладнанням для вимірювання рівня палива від провідних європейських і вітчизняних виробників. На нашу думку, в реаліях України, на сьогодні, ідеальним є поєднання варіантів 2 і 4 – установка обладнання моніторингу (BI 920) в поєднанні з ДРП (IGLA / RCS) і CAN-зчитувачем. Найпоширенішим серед наших клієнтів є варіант 2 (установка обладнання моніторингу (BI 820) в поєднанні з ДРП (IGLA / RCS). Монтаж проводиться безпосередньо нашим технічним персоналом на високому професійному рівні і в найкоротші терміни.

 

 


Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*