Одним з базових сервісів, що надаються FreeTrack (і напевно найбільш популярним серед наших клієнтів) є - gps контроль палива  на транспорті.

Нецільові перевитрати пального - серйозна проблема транспортного бізнесу в Україні. Для вантажних та пасажирських перевезень, будівельних компаній, сільськогосподарських підприємств, логістичних фірм системи моніторингу транспорту і контролю палива стали життєво необхідними. Адже для таких організацій витрати на паливно-мастильні матеріали прямо впливають на показники рентабельності. Наприклад, близько 50% витрат на утримання громадського транспорту або спец-техніки становить пальне.

До появи новітніх систем обліку палива, левова частка транспортних організацій намагалася керувати витратами за допомогою двох основних схем:

- створюючи власні заправні станції

- укладаючи партнерські угод з мережами АЗС, для розрахунку за паливо картками або талонами.

До того ж керівництво вдавалося до складання громіздких таблиць норм споживання бензину кожною моделлю транспортного засобу. Однак, в кінцевому результаті організація отримувала приблизну інформацію, що не гарантувало цілковитого обліку витрат палива транспортом. У той же час, "підприємливим" водіям залишалося багато можливостей заробити:

  • несанкціоновані "зливи" пального
  • зміни маршрутів у власних потребах
  • продаж «наліво» паливних талонів

Тому з певністю можемо сказати, що такі методи мали досить сумнівну ефективність.

Однак сьогодні, системи GPS-моніторингу дають в руки керівникам та менеджменту вищезазначених сфер бізнесу кардинально відмінні інструменти, які в режимі реального часу здатні фіксувати де, скільки й коли було залито палива , чи були зливи, конкретні обсяги споживання даним транспортним засобом за конкретний проміжок часу, при даній швидкості та даному навантажені. Для таких задач провідними виробниками було розроблено найрізноманітніше контрольне обладнання. Кожен тип має свої переваги та свої недоліки, які варто коротко розглянути.

  • Проточне обладнання обліку дизпалива

Проточні датчики встановлюються в розрив паливної системи і вимірюють пальне спожите двигуном. Переважно такі витратоміри використовується на безупинно діючих механізмах (дизель-генераторах, суднових двигунах і т.п.) або на будівельній та сільскогосподарській техніці.

Контроль витрат пальногоПереваги проточних Вимірювальних Пристроїв:

- Точність показань (ймовірна похибка вимірювання складає не більше 1%);

- Контроль споживання палива, а не його кількості в баку;

- Можливість його використання локально без контролю даних он-лайн;

- Не потребує тарування.

Недоліки проточних датчиків:

- Вплив на роботу витратоміра якості палива;

- Необхідність частого технічного обслуговування;

- Встановлення та регулярна заміна додаткових фільтрів;

- Складний процес встановлення (некоректний монтаж може вплинути на роботу агрегату);

- Лічильник не дає жодної інформації про заправки / зливи та залишки палива в баках.

 

  • Ємнісний контроль палива (ДРП)

Ємнісні датчики встановлюються на паливну ємність (шляхом просвердлювання отвору і занурення в дизпаливо вимірювальної трубки). Вони фіксують час і обсяг заправок (або зливів), дозволяють легко розрахувати витрати за період. Дані по ДРП зчитуються приладами GPS моніторингу і таким чином доступні в режимі онлайн, в будь-який час і в будь-якому місці. Може працювати на будь-якому типі транспортного засобу або техніки.

Контроль витрат пальногоПереваги емнісних приладів:

- Просте встановлення, без втручання в роботу паливної системи;

- Найбільш розповсюджений тип відстеження;

- Відображає об’єм реальних заправок / зливів / споживання;

- Дані отримуються у режимі реального часу, унеможливлює вплив на показники обладнання неуповноважених осіб;

- Практично унеможливлює зливи палива об’ємом більше ніж 2-5 л.

Недоліки ємнісної системи:

- Порівняно виска вартість та тривалий процес встановлення і тарування (3 год.);

- Наявність щомісячної абонентська плата за обслуговування системи (передача та зберігання даних);

- Коливання палива в баку (особливо це стосується сільськогосподарської та будівельної техніки) нерідко сприймається системою як спроби зливу;

- Потребує повторного тарування при зміні ґатунку пального або серйозних змінах метеорологічних умов.

 

  • Ультразвуковий спосіб контролю рівня пального

Принцип роботи базується на ультразвуковому сигналі – антена приладу надсилає сигнал, який відбивається від граничного рівня палива в бакуКонтроль витрат пального. Можливий монтаж лічильників, як всередині паливного резервуара (вгорі або на дні), так і зовні (під баком або газовим балоном). Найчастіше застосовується на газових балонах або цистернах під час перевезення високотоксичних або вибухонебезпечних речовин..

ПЕреваги ультразвукових датчиків:

- Простота монтажу;

- Незмінно висока точність вимірювання;

- Ймовірність відхилення даних близькі до 0

Недоліки:

- Висока вартість;

- Необхідність утримування датчика в чистоті (що зобов'язує систематично чистити прилад).

 

  • CAN-система контролю палива

Можлива для всіх сучасних транспортних засобів, де наявна CAN-шина (Controller Area Network) - система цифрового зв'язку і управління пристроями автомобіля, що дозволяє збирати дані зі всіх вузлів, обмінюватися інформацією та управляти ними. Спеціальний зчитувач під'єднується до CAN-шини й в реальному часі з бортового комп'ютера авто знімає дані про витрати і рівень ПММ.

Контроль витрат пальногоПереваги CAN-зчитувачів:

  • - Відносна простота монтажу;
  • - Крім даних про рівень і витрату бензину можна отримати додаткові дані (оберти двигуна, навантаження на двигун, робота педалі гальма, температура в салоні, температура охолоджувальної рідини, тощо).

Недоліки CAN-терміналів:

- Не всі автовиробники дають інформацію про паливо у відкритий доступ по CAN.

- У випадку нових автомашин покази досить точні, але з часом можуть суттєво відрізнятись від фактичних;

- Перепрограмування бортового комп’ютера може впливати на покази.

 

FreeTrack успішно працює з обладнанням для вимірювання рівня палива від провідних європейських і вітчизняних виробників. На нашу думку, в реаліях України, на сьогодні, ідеальним є поєднання варіантів 2 і 4 - установка обладнання моніторингу (BI 920) в поєднанні з ДРП (IGLA / RCS) і CAN-зчитувачем. Найпоширенішим серед наших клієнтів є варіант 2 (установка обладнання моніторингу (BI 820) в поєднанні з ДРП (IGLA / RCS). Монтаж проводиться безпосередньо нашим технічним персоналом на високому професійному рівні і в найкоротші терміни.

 

Установка систем контролю пального в Україні

1. Підготовка

Спочатку проводиться ретельне обстеження паливного бака і з'ясовується розміщення перегородок всередині. У разі роботи з 2-ма ємностями проводиться перевірка і забезпечується можливість блокування переливу палива між ними. У ряді випадків (в залежності від моделі та типу ТЗ) необхідно проводити демонтаж баків.

2. Монтаж

Максимально близько до центру бака просвердлюється отвір, в який монтується датчик. Вимірювальна трубка пристрою має бути попередньо обрізана відповідно до глибини резервуара (мінус 1.5 см). Після цього протягуються з'єднувальні дроти і ДРП підключається до gps-обладнання.

3. Тарування

Завершальним етапом є тарування паливної ємності, яка полягає в поступовому (порціями) наповнені баку паливом з паралельної фіксацією показників кожного заливу. Це тривала процедура (близько 3 год.), І вимагає спеціального устаткування.

 

Проте не слід упускати, що для встановлення ЖПС-контролю пального недостатньо лише бортового обладнання (будь-якого з наведених вище видів) - не менш важливу роль у функціонуванні такої системи відіграє програмне забезпечення. Позаяк саме від ПЗ залежить формат опрацювання зібраних бортовими приладами даних та форма подачі запитуваної інформації безпосередньо на монітор кінцевого споживача (замовника послуги).
  Й ту беззаперечною перевагою системи моніторингу FreeTrack є власне програмне забезпечення, спеціально розроблене нашими ІТ-спеціалістами під запити та особливості українського ринку транспортних перевезень.

Контроль витрат пального

Переваги ПЗ від FreeTrack 

  • Створене спеціально для вітчизняної транспортної галузі з урахуванням її спеціальних вимого та особливостей;
  • При розробці враховувались запити та потреби клієнтів;
  • Працює практично з усім наявним на ринку gps-обладнанням;
  • Дозволяє отримувати найширший перелік інформації по кожному транспортному засобу;
  • Дозволяє формувати найрізноманітніші звіти та підсумкові схеми;
  • NB! Ми не зупиняємось на досягнутому і постійно удосконалюємо наш софт, враховуючи побажання кожного користувача сервісу

Контроль витрат пального

На завершення зазначимо, що за нашими узагальненими спостереженнями застосування системи GPS-моніторингу FreeTrack приводить до зниження видатків на паливно-мастильні матеріали на 30%. А кошти вкладені у впровадження цієї системи контролю окупаються протягом 1-4 місяців..