FreeTrack рекомендує: як отримати максимум корисних даних про стан ТЗ при мінімальній витраті часу та ресурсів

На сьогодні, коли ринок послуг із gps-моніторингу швидко й динамічно розвивається, а виробники обладнання для супутникового контролю транспортних засобів, що разу розширюють  й удосконалюють асортимент, важливим моментом є правильний, зважений підхід до підбору gps-обладнання аби максимально якісно виконати задачу поставлену клієнтом.

Завдання: отримати максимум корисної інформації (телематичних даних та даних про поточний стан ТЗ) при мінімальних затратах часу та ресурсів + без втручання в системи та агрегатні вузли авто

В багатьох випадках для отримання всієї необхідної інформації про місце розташування та стан транспортного засобу, не потрібно супер-складного поліфункціонального трекера та численних бортових датчиків, поза як сучасні транспортні засоби (легкові та комерційні автомобілі, вантажівки чи спец-техніка) сходять з конвеєра уже «нафаршировані» численним високотехнологічним бортовим обладнанням. А нам залишається лише отримати вже готові дані і передати їх в прийнятному форматі на сервер, ПК чи смартфон клієнта.

FreeTrack рекомендує: як отримати максимум корисних даних про стан ТЗ при мінімальній витраті часу та ресурсів

CAN-шина (Controller Area Network – також побутують назви CAN-Bus чи Інтерфейс CAN) – локальна мережа контролерів, стандарт організації каналів зв’язку у розподілених системах керування. Найчастіше CAN-інтерфейс використовується як зв’язна ланка між головною магістраллю та багатьма допоміжними датчиками, механізмами. Цей стандарт був розроблений компанією Robert Bosch GmbH в середині 1980-х для контролю та управління системами автомобілів, в тому числі системами безпеки ABS і ASC.

FreeTrack рекомендує: як отримати максимум корисних даних про стан ТЗ при мінімальній витраті часу та ресурсівOBD-роз’єм (On board diagnostics , дослівно, бортова діагностика) – це спеціальний роз’єм для під’єднання діагностичного обладнання (сканера, ноутбука, тощо) до бортового комп’ютера ТЗ для перевірки стану функціонування різноманітних систем (електронного блоку управління двигуна, системи живлення, системи рециркуляції відпрацьованих газів, блоків Airbag, системи ABS і т.п.). В подальшому OBD було уніфіковано до єдиного стандарту, який отримав назву –  OBD ІІ й з 2006 року є обов’язковим для будь-якого типу автотранспорту.

Які дані, важливі для контролю транспортного засобу, ми можемо отримати з CAN-шини :

 – Швидкість ТЗ (значно точнішу ніж отримані від трекера)
 – Стиль керування (за розгоном та гальмуванням)
 – Рівень пального в паливному баку
 – Витрати пального
 – Оберти двигуна
 – Температура двигунаПоказники одометра
 – Навантаження на осі
 – Вмикання/вимикання різноманітних агрегатних вузлів
   Та багато іншого

Які застереження постають при використання СAN-шини для телематичних завдань:

 1. Перше й мабуть центральна проблема це розкодування даних. На сьогодні не існує єдиних стандартів кодування, позаяк автовиробники не зацікавлені в тому, аби електронного обладнання їх транспортних засобів було сумісне з пристроями стороннього виробника (причина тому, зрозуміло, чисто комерційна).

 2. Друге ускладнення суто технічне – адже некваліфіковане втручання в мережу СAN може загрожувати порушенням в роботі найрізноманітніших модулів та систем транспортного засобу.

 3. Третє застереження – фізичне втручання (підключення gps-обладнання) до дротів СAN-інтерфейсу неприпустиме, в разі, якщо авто перебуває на гарантійному обслуговуванні.

Оптимальний варіант вирішення поставленої задачі: Teltonika FMB 920 в комплексі з Bluetooth-адаптером OBD ІІ

Виходячи з доволі широкої практики впровадження систем моніторингу на найрізноманітніші види транспорту, а також спираючись на досвід роботи з величезним переліком телематичного обладнання, ми вважаємо, що найоптимальніших варіантом, для реалізації вищенаведеного завдання, буде застосування gps-терміналу Teltonika FMB 920 в комплексі з Bluetooth-адаптером OBD ІІ.

FreeTrack рекомендує: як отримати максимум корисних даних про стан ТЗ при мінімальній витраті часу та ресурсівКоротко про Teltonika FMB 920 – це компактний GNSS / GSM / Bluetooth термінал, призначений для супутникового контролю ТЗ в режимі реального часу. Трекер збирає дані про місце розташування рухомого об’єкту та передає їх по GSM-мережам на сервер. Окрім стандартного набору опцій, важливими особливостями цього пристрою є:

– Наявність акумуляторною батареї на 170 mAh (як резервного джерела живлення)

– Картка пам’яті об’ємом до 32 ГБ, до 275 мільйонів записів

– Датчик аварії  (на основі даних  акселерометра)

– Ультракомпактні розміри

В нашому випадку визначальною характеристикою є наявність модуля Bluetooth 4.0, за допомогою якого можна під’єднати не лише бездротову гарнітура та різноманітні датчики (що підтримують Bluetooth), але й скористатись Bluetooth-FreeTrack рекомендує: як отримати максимум корисних даних про стан ТЗ при мінімальній витраті часу та ресурсівадаптером, який підключається в OBD ІІ-роз’єм, й таким чином зчитувати та передавати на платформу сервісу FreeTrack найширший перелік даних про стан транспортного засобу та функціонування його систем.

При тому, ми маємо ряд додаткових переваг, як то:
– Швидка і проста інсталяція обладнання
– Незначні витрати на обладнання та монтажні роботи
– Відсутність механічного втручання в мережу СAN транспортного засобу
– Надійність та точність отримуваних даних
– Відсутність можливості впливу на зміст передаваних даних з боку третіх осіб.

Специфіка встановлення Teltonika FMB 920 та Bluetooth-адаптером OBD ІІ на транспортний засіб:

 1. GPS-термінал Teltonika FMB 920 сумісний з  Bluetooth-сканерами OBD ІІ з чіпами ELM327 и STN1110 – для цього, в першу чергу, треба налаштувати сам термінал за допомогою програми FMB Configurator
 – вмикається Bluetooth-модуль і трекер стає видимим для інших приладів
 – задається безпечний режим і налаштовується з’єднання OBD ІІ сканером
 – обирається перелік даних які будуть передаватись і опрацьовуватись на платформі сервісу FreeTrack

 2. Обладнання встановлюється на транспортний засіб
 – встановлюємо та під’єднуємо до живлення gps-термінал
 – підключаємо до OBD-роз’єму Bluetooth-сканер та вмикаємо запалення
 – налаштування сумісності між пристроями триває зазвичай не довше 1 хвилини

 3. Дані вивантажуються на платформу моніторингу FreeTrack і клієнт отримує обраний перелік інформації про стан та місце розташування авто

NB! перелік параметрів доступних до зчитування через ОBD-роз’єм залежить від марки та моделі транспортного засобу!

В такому форматі платформу моніторингу FreeTrack подає дані отримані з gps-терміналу Teltonika FMB 920 через Bluetooth-сканерами OBD ІІ